Nova fase nesse blog. A new phase in this blog.

 

Foto / Picture: Acervo pessoal / Personal collection 

Parece que tem muito, mas muito tempo mesmo que eu não publico nada. Foi um grande hiato de anos que gostaria de quebrar agora. Nesse grande espaço de tempo eu fui muitos Serderas. Eu chorei, eu ri, eu casei, eu mudei de país, eu fiquei mais gordo, mais velho e mais deprimido. Aquele jovenzinho evangélico que eu fui, que escrevia longas cartas para Deus, aquele garoto já não existe mais. Ou se existe, é uma versão compacta e empoeirada dentro da minha memória.

A verdade é que sinto muita falta de escrever. Nesse tempo eu me tornei adulto, sínico, sem tanto brilho ou tanta vontade. Mas eu ainda tenho algo do menino que eu fui que quero recuperar hoje. Seja o blogueiro brega ou o crentezinho pré - LGBTQ que eu sou agora. Eis que me ergo nesse caos que é esse blog de épocas retalhadas e me refaço. 

O que você, meu pretendido futuro leitor, deve esperar? Se é que haverão leitores... Coisas banais, vômitos existenciais, fatos do cotidiano, diferenças culturais, dicas linguísticas, receitas, conselhos, reclamações de velho e qualquer outra coisa que minha existência comporte. 

Espero que gostem!

Existo, ainda.

(English)

It seems like it's been a very, very long time since I last posted anything. It was a significant hiatus of years that I would like to break now. In this vast span of time, I've been many versions of myself. I've cried, I've laughed, I got married, I moved countries, I got fatter, older, and more depressed. That evangelical youngster who used to write long letters to God, that boy no longer exists. Or if he does, it's a compact and dusty version within my memory.

The truth is, I miss writing a lot. During this time, I became an adult, cynical, without as much sparkle or desire. But I still have something of the boy I used to be that I want to reclaim today. Whether it's the cheesy blogger or the pre-LGBTQ little believer that I am now. Here I stand in the chaos that is this blog of patched-up eras, remaking myself.

What can you, my intended future reader, expect? If there will be readers at all... Ordinary things, existential vomits, everyday facts, cultural differences, linguistic tips, recipes, advice, old man complaints, and anything else my existence accommodates.

I hope you enjoy!

I still exist.









Comentários

Postagens mais visitadas